T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / ÇANKAYA - Ayten Tekışık Ortaokulu

PROJEMİZİN KAZANIMLARI

PROJE KAZANIMLARI

 

Bilişim Teknolojileri Dersi Kazanımları

Öğrenciler e-safety kurallarına göre hareket ederken

 

BT.6.2.1.4. Telif hakkı kavramını ve önemini araştırır

BT.6.2.1.6. Bilişim suçlarının neler olduğunu açıklayarak ilgili kanunları özetler.

BT.6.2.3.1. Bilişim teknolojilerinin kullanımında gizlilik ve güvenlik boyutlarının önemini tartışır. Gizlilik, bütünlük, erişilebilirlik gibi kavramlara değinilir.

BT.6.2.3.2. Güvenlik açıklarının oluşumu konusunda yorum yapar.

BT.6.2.3.3. Bilgi koruma yöntemlerini ifade eder.

BT.6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır.

 

Öğrenciler Online Toplantı Yaparken, Forumlarda İletişim Kurarken, Etkinlik Amacına Göre En Uygun Web 2.0 Aracını Seçerken,

 

BT.6.3.3.1. Farklı ve eş zamanlı iletişim sürecini kavrar.

BT.6.3.3.2. Farklı ve eş zamanlı olarak kullanılan iletişim teknolojilerini sınıflandırır.

BT.6.3.3.3. Forum ve sohbet araçlarını listeler.

BT.6.3.3.4. Sesli ve görüntülü iletişim araçlarını listeler.

BT.6.3.3.5. İletişim süreci açısından araçlar arasındaki farklılıkları tartışır.

BT.6.3.3.6. İhtiyaca göre doğru iletişim aracını seçerek etkili biçimde kullanır.

BT.6.4.3.4. Video dosyaları ile ilgili düzenleme işlemlerini yürütür.

 BT.6.4.3.5. İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu video dosyasını çevrimiçi ortamda paylaşır.

 

Öğrenciler Oyunlarını Kodlarken

 

BT.6.5.1.1. Verileri toplayarak türlerine göre sınıflandırır.

BT.6.5.1.2. Sabitleri ve değişkenleri problem çözümünde kullanır

BT.6.5.1.3. Bir problemi alt problemlere böler.

BT.6.5.1.4. Temel fonksiyonları problem çözme sürecinde kullanır.

BT.6.5.1.5. Problemin çözümü için bir algoritma geliştirir.

BT.6.5.1.6. Bir algoritmanın çözümünü test eder.

BT.6.5.1.7. Farklı algoritmaları inceleyerek en hızlı ve doğru çözümü seçer.

BT.6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler.

BT.6.5.1.9. Problemin çözümünü benzer problemler için geneller.

 BT.6.5.1.10. Matematik ve bilgisayar bilimi arasındaki ilişkiyi tartışır.

 BT.6.5.2.1. Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır. Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen programlama platformları kullanılabilir.

BT.6.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar.

BT.6.5.2.3. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın hatalarını ayıklar.

BT.6.5.2.4. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programı verilen ölçütlere göre geliştirerek düzenler.

 BT.6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.

 BT.6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.

BT.6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur.

BT.6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.

 BT.6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur.

BT.6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.

 BT.6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur.

 BT.6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.

BT.6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer.

BT.6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir.

BT.6.5.2.15. Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur.

 

Görsel Sanatlar Dersi Kazanımları

Öğrenciler Logo Ve Afişlerini Tasarlarken

G.5.1.5. Görsel sanat çalışmasında dijital teknolojiyi kullanır

G.6.1.4. Seçilen tema ve konu doğrultusunda fikirlerini görsel sanat çalışmasına yansıtır.

G.6.1.9. Görsel sanat çalışmalarını oluştururken sanat elemanları ve tasarım ilkelerini kullanır.

G.6.3.1. Sanat eserini tanımlarken, çözümlerken, yorumlarken ve yargılarken eleştirel düşünme becerilerini kullanır

G.6.3.2. Sanatçının eserinde yansıttığı duygu ve düşünceleri açıklar.

G.6.3.3. Görsel dilin ifadeleri aktarmadaki etkisini açıklar.

 

Türkçe Dersi Kazanımları

Öğrenciler Hazırladıkları Oyunları Videoda Tanıtırken, Webinarlarda Fikirlerini İfade Ederken, Oyunlarını Hazırlarken Yararlandıkları Kaynaklardan En Doğrusunu Seçerken

 

T.6.2.1. Hazırlıklı konuşma yapar.

T.6.2.2. Hazırlıksız konuşma yapar.

 T.6.2.3.Konuşma stratejilerini uygular.

T.7.3.32. Bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır.

 T.7.3.33. Bilgi kaynaklarının güvenilirliğini sorgular.

 

 

 

 

 

Matematik Dersi Kazanımları

Öğrenciler Oyunlarını Hazırlarken Puan, Süre, Hız Gibi Değişkenleri Kullanarak

M.6.2.1.1. Sözel olarak verilen bir duruma uygun cebirsel ifade ve verilen bir cebirsel ifadeye uygun sözel bir durum yazar.

a) Cebirsel ifadelerde kullanılan harflerin sayıları temsil ettiği ve "değişken" olarak adlandırıldığı belirtilir.

 b) En az bir değişken ve işlem içeren ifadelerin "cebirsel ifadeler" olduğu vurgulanır.

 c) Terim, sabit terim, benzer terim ve katsayı kavramları ele alınır.

 

Sosyal bilgiler Dersi Kazanımları

Öğrenciler Yaptıkları Oyunları, Logoları, Afişleri Oylayarak Ve Forumlarda Etkinlikler İçin Fikirlerini Belirterek

 

SB.6.4.3. Bilimsel araştırma basamaklarını kullanarak araştırma yapar.

SB.6.4.4. Telif ve patent hakları saklı ürünlerin yasal yollardan temin edilmesinin gerekliliğini savunur.

SB.6.6.1. Demokrasinin temel ilkeleri açısından farklı yönetim biçimlerini karşılaştırır.

SB.6.6.2. Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde yasama, yürütme ve yargı güçleri arasındaki ilişkiyi açıklar.

SB.6.6.4. Toplumsal hayatımızda demokrasinin önemini açıklar.

 

İngilizce Dersi Kazanımları

Öğrenciler Forumlarda Yaptıkları Yorumlarla Ve Kendilerini İngilizce Olarak Tanıtarak

 

E5.1.L1. Students will be able to understand simple personal information.

E5.1.S1. Students will be able to introduce themselves and meet other people.

E5.1.S2. Students will be able to exchange simple personal information.

E5.1.R1. Students will be able to read and understand picture stories, conversations and cartoons about personal information.

E5.1.R2. Students will be able to read and understand timetable for their lessons.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 10.05.2022 - Güncelleme: 10.05.2022 21:31 - Görüntülenme: 193
  Beğen | 1  kişi beğendi